De nieuwe wet op de private opsporing

Dhr. Bart De Bie (i-Force) en mr. Stijn De Meulenaer (Everest)

Webinar op donderdag 17 oktober 2024


Recente wetgevende ontwikkelingen
met impact op de bouwsector

Prof. dr. Kristof Uytterhoeven (Caluwaerts Uytterhoeven)

Webinar op dinsdag 27 augustus 2024


Zekerheden: een update
aan de hand van wetgeving en rechtspraak

Mr. Ivan Peeters en mr. Philip Van Steenwinkel (Hogan Lovells)

Webinar op vrijdag 8 november 2024


Appartementsrecht:
een overzicht van recente ontwikkelingen

Mr. Ulrike Beuselinck en mr. Koen De Puydt (Andersen in Belgium)

Webinar op donderdag 5 december 2024


Woninghuur in Vlaanderen en Brussel:
het antwoord op 25 praktijkvragen

Mr. Ulrike Beuselinck en mr. Koen De Puydt (Seeds of Law)

Webinar op dinsdag 27 augustus 2024


Boek 7 ‘Bijzondere contracten’
en de impact voor de bouw- en vastgoedsector

Prof. dr. Kristof Uytterhoeven (Caluwaerts Uytterhoeven)

Webinar op donderdag 7 november 2024

Dringende herstelling nodig? Bel uw verzekeraar (LegalNews.be)

Auteur: LegalNews.be

Publicatiedatum: 16/08/2018

Prof. Gerrit Van Daele (docent UGent, Faculteit economie en bedrijfskunde) licht toe.

Waarom uw verzekeraar bellen?

U heeft het wellicht gehoord : sommige vakmensen zijn eerder gespecialiseerd in oplichting dan in het herstellen van uw lekkende chauffage of uitgevallen elektriciteit.

Hoe kan u dit vermijden ?

En bij uitbreiding: hoe vindt u snel een vakman wanneer u een dringende herstelling moet uit laten voeren, bijvoorbeeld op een zaterdagavond, wanneer het water alle kanten uitspuit?

Het antwoord is vreemd en onverwacht : bel uw verzekeraar.

De meeste verzekeringsondernemingen bieden een 24/7 alarmdienst aan. Daar kan u telefonisch terecht voor informatie over adressen van elektriciens, glazenmakers, loodgieters, enzovoort.

Welke aandachtspunten moet u voor ogen houden?

Wel opletten voor het volgende:

  • De verzekeraar geeft u informatie, maar de kost van herstelling moet u zelf betalen.
  • Niet alle verzekeraars bieden deze dienst aan. Informeer dus eerst bij uw makelaar of u die service wel kan gebruiken.
  • Noteer het noodnummer van de verzekeraar in uw GSM.  U kan namelijk die assistentie nodig hebben op ieder onverwacht moment, ook buitenshuis. Het is handig om dat telefoonnummer altijd binnen bereik te hebben.  Noteer meteen ook de polisnummer van uw brandverzekering. Dan kunnen er geen misverstanden ontstaan.
  • Deze dienst is ook mogelijk voor sommige handelspanden. Vraag uw makelaar om meer informatie.