Artificiële intelligentie in het HR-proces:
juridische aandachtspunten

Mr. Inger Verhelst en mr. Matthias Vandamme

(Claeys & Engels)

Webinar op vrijdag 7 februari 2025


Privacy, gegevensbescherming
& arbeidsrecht:
een actueel overzicht

Mr. Isabel Plets (Lydian)

Webinar op donderdag 8 mei 2025


Wenst u meerdere opleidingen
te volgen bij LegalLearning?

Overweeg dan zeker ons jaarabonnement 

 

Krijg toegang tot +150 opleidingen

Live & on demand webinars

Voor uzelf en/of uw medewerkers


Ontslagrecht
een overzicht van recente rechtspraak

Mr. Kato Aerts en mr. Sarah Witvrouw (Lydian)

Webinar op donderdag 20 februari 2025


Overeenkomsten met externe consultants:
aandachtspunten anno 2025

Mr. Dieter Dejonghe en mr. Ines Vandevelde

(Claeys & Engels)

Webinar op donderdag 15 mei 2025


Werken met (buitenlandse) onderaannemers met focus op de laatste wijzigingen

Mr. Dieter Dejonghe en mr. Veerle Van Keirsbilck

(Claeys & Engels)

Webinar op donderdag 13 maart 2025

Belastbaar voordeel bedrijfswagen in 2025 (Acerta)

Auteur: Acerta

De referentie CO2-uitstoten voor het inkomstenjaar 2025 zijn bekend. Deze referentie uitstoten zijn nodig om het belastbaar voordeel in natura voor een bedrijfswagen in 2025 te kunnen berekenen. Opnieuw dalen de referentie CO2-uitstoten. Hierdoor zal het voordeel in natura voor eenzelfde wagen stijgen in 2025.

Berekeningsformule voordeel in natura

Sinds 1 januari 2012 wordt het voordeel in natura berekend op basis van volgende formule:

cataloguswaarde x 6/7 x CO2-coëfficiënt

Die CO2-coëfficiënt is een percentage dat afhangt van de uitstoot van de bedrijfswagen. De jaarlijks gepubliceerde CO2-uitstoot komt overeen met een standaardpercentage van 5,5%. De uitstoot van een concrete bedrijfswagen wordt hiermee vergeleken. Elke gram CO2 die de ter beschikking gestelde wagen meer (of minder) uitstoot dan de standaard, zorgt voor een stijging (of een daling) van het percentage met 0,1. Het percentage schommelt steeds tussen 4% en 18% (onder- en bovengrens).

Referentie CO2-uitstoot voor 2025

Er wordt een onderscheid gemaakt naargelang het type brandstof waarop de wagen rijdt.

Diesel Benzine, LPG of aardgas
2025 59 g/km 71 g/km
2024 65 g/km 78 g/km

 

De referentie CO2 –uitstoten voor 2025 liggen dus opnieuw lager dan in 2024. Hierdoor zal de CO2-coëfficiënt, en dus het voordeel van alle aard, voor eenzelfde wagen stijgen in 2025.

Koninklijk besluit van 8 december 2024 tot wijziging van het KB/WIB 92, op het stuk van de voordelen van alle aard voor het persoonlijk gebruik van een kosteloos ter beschikking gesteld voertuig, BS 12 december 2024.

Bron: Acerta

» Bekijk alle artikels: Arbeid & Sociale zekerheid

Boeken in de kijker: