Aansprakelijkheid van hulppersonen
in en buiten de contractketting.
Een analyse in het licht van Boek 6

Prof. dr. Ignace Claeys en mr. Camille Desmet (Eubelius)

Webinar op vrijdag 30 augustus 2024


Het nieuwe Boek 6:
de impact op de werkvloer

Mr. Chris Persyn (Cautius)

Webinar op donderdag 4 juli 2024


Consumentenbescherming bij de verwerving
van financiële diensten: de laatste ontwikkelingen (optioneel met handboek)

Prof. dr. Reinhard Steennot (UGent)

Webinar op donderdag 30 mei 2024


Ondernemingsstrafrecht:
wat wijzigt er door boek I en boek II van het Strafwetboek?

Mr. Stijn De Meulenaer (Everest)

Webinar op dinsdag 11 juni 2024


Het nieuwe Boek 6 en de impact inzake verzekeringen:
een analyse aan de hand van 10 knelpunten

Mr. Sandra Lodewijckx en mr. Pieter-Jan Van Mierlo (Lydian)

Webinar op vrijdag 26 april 2024


Woninghuur in Vlaanderen en Brussel:
het antwoord op 25 praktijkvragen

Mr. Ulrike Beuselinck en mr. Koen De Puydt (Seeds of Law)

Webinar op dinsdag 27 augustus 2024

Dringende herstelling nodig? Bel uw verzekeraar (LegalNews.be)

Auteur: LegalNews.be

Publicatiedatum: 16/08/2018

Prof. Gerrit Van Daele (docent UGent, Faculteit economie en bedrijfskunde) licht toe.

Waarom uw verzekeraar bellen?

U heeft het wellicht gehoord : sommige vakmensen zijn eerder gespecialiseerd in oplichting dan in het herstellen van uw lekkende chauffage of uitgevallen elektriciteit.

Hoe kan u dit vermijden ?

En bij uitbreiding: hoe vindt u snel een vakman wanneer u een dringende herstelling moet uit laten voeren, bijvoorbeeld op een zaterdagavond, wanneer het water alle kanten uitspuit?

Het antwoord is vreemd en onverwacht : bel uw verzekeraar.

De meeste verzekeringsondernemingen bieden een 24/7 alarmdienst aan. Daar kan u telefonisch terecht voor informatie over adressen van elektriciens, glazenmakers, loodgieters, enzovoort.

Welke aandachtspunten moet u voor ogen houden?

Wel opletten voor het volgende:

  • De verzekeraar geeft u informatie, maar de kost van herstelling moet u zelf betalen.
  • Niet alle verzekeraars bieden deze dienst aan. Informeer dus eerst bij uw makelaar of u die service wel kan gebruiken.
  • Noteer het noodnummer van de verzekeraar in uw GSM.  U kan namelijk die assistentie nodig hebben op ieder onverwacht moment, ook buitenshuis. Het is handig om dat telefoonnummer altijd binnen bereik te hebben.  Noteer meteen ook de polisnummer van uw brandverzekering. Dan kunnen er geen misverstanden ontstaan.
  • Deze dienst is ook mogelijk voor sommige handelspanden. Vraag uw makelaar om meer informatie.